وبلاگ دیجی پروژه

پروژه و ترجمه های هوش مصنوعی

وبلاگ دیجی پروژه

پروژه و ترجمه های هوش مصنوعی

وبلاگ دیجی پروژه

دیجی پروژه را در کانال تلگرام دیجی پروژه دنبال نمایید
https://telegram.me/DigiProjects

آخرین نظرات

3-D medical image compression using 3-D wavelet coders

فشرده‌سازی سه بعدی تصاویر پزشکی با استفاده از کدگذارهای ویولت 3 بعدی

فرمت ترجمه مقاله : word – قابل ویرایش

تعداد صفحات ترجمه مقاله : 12 صفحه

دانلود اصل مقاله – رایگان

قیمت : 15000 تومان

چکیده

این مقاله، فشرده‌سازی تصاویر پزشکی سه بعدی با استفاده از کدگذارهای ویولت سه بعدی را ارائه می‌دهد. چهار تبدیل ویولت به نام‌های Daubechies 4، Daubechies 6، Cohen-Daubechies-Feauveau 9/7 و Cohen-Daubechies-Feauveau 5/3 در اولین مرحله با کدگذارهایی مثل SPHIT سه بعدی، SPECK سه بعدی و BISK سه بعدی در مرحله‌ی دوم برای فشرده‌سازی و ترکیب بهینه‌ی ویولت- کدگذار تعیین می‌شود. دو نسخه از تبدیل ویولت یعنی تبدیل‌های ویولت متقارن و جداگانه در نظر گرفته می‌شود.

آزمایشات با استفاده از تصاویر تست دارویی مانند تصاویر رزونانس مغناطیسی (MRI) و رگ نگاری‌های اشعه‌ی X (XA) انجام می‌شوند.

کارایی طرح پیشنهادی از لحاظ نسبت سیگنال به نویز و نرخ بیتی ارزیابی می‌شود. شاخص تشابه ساختاری میانگین (MSSIM) نیز برای ارزیابی تشابه ساختاری بین تصاویر اصلی و بازسازی شده معرفی می‌شود. با توجه به نتایج تست، مشخص شده است که ویولت متقارن Cohen-Daubechies-Feauveau 9/7 سه بعدی همراه با کدگذار سه بُعدی SPIHT منجر به بهترین نتیجه‌ی فشرده‌سازی می‌شود.

1.        مقدمه

برای کاربردهای رادیولوژی از راه دور، کیفیت تصاویر پزشکی بازسازی شده، نقش مهمی را در تشخیص و درمان بیماران دارد. در سال‌های اخیر، تقاضای ذخیره‌سازی و انتقال تصاویر پزشکی، علاقه‌ی بسیاری را در زمینه‌ی فشرده‌سازی تصاویر پزشکی جلب کرده است. فشرده‌سازی می‌تواند بدون اتلاف باشد اگر کپی دقیقی از نسخه‌ی اصلی را ایجاد کند و می‌تواند با اتلاف باشد اگر کمی‌سازی‌های خاصی را لحاظ کند. برای فشرده‌سازی تصاویر پزشکی، فشرده‌سازی با اتلاف، تا وقتی مجاز است که کیفیت تشخیصی مورد نیاز در تصاویر بازسازی شده حفظ شود. مشخص است که متخصصان پزشکی، تصاویر سه بعدی را برای تحلیل ترجیح می‌دهند زیرا انعطاف‌پذیری در دیدن بخش‌های آناتومی مورد نیاز برای تشخیص دقیق ناهنجاری‌ها را فراهم می‌آورد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی