وبلاگ دیجی پروژه

پروژه و ترجمه های هوش مصنوعی

وبلاگ دیجی پروژه

پروژه و ترجمه های هوش مصنوعی

وبلاگ دیجی پروژه

دیجی پروژه را در کانال تلگرام دیجی پروژه دنبال نمایید
https://telegram.me/DigiProjects

آخرین نظرات

۱۰ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

۲۸
آذر

محققان دانشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی امیرکبیر، نرم‌افزاری برای خلاصه سازی فایل‌های گفتاری عرضه کردند که بر اساس جستجوی اطلاعات مهم اقدام به خلاصه سازی فایل‌ها می‌کند.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، هدی‌ سادات جعفری، مجری طرح با بیان اینکه دنیای کنونی دنیای انتقال اطلاعات بوده و این انتقال به صورت‌های مختلفی مانند متن،‌ صوت و تصویر انجام می‌شود، افزود: امروزه با رشد روزافزون اطلاعات و قرار گرفتن حجم بالایی از فایل‌های صوتی بر روی شبکه‌ها و کامپیوترها، یافتن راه‌حل‌های کارا برای ذخیره‌سازی، بازیابی، جستجو و مرورگری سریع این فایل‌های صوتی مورد نیاز است.

وی خلاصه‌سازی گفتار را یکی از راه‌های پیشنهادی برای انتقال سریعتر اطلاعات گفتاری نام برد و اظهار کرد: با اجرای مطالعاتی اقدام به طراحی و ساخت نرم‌افزاری برای خلاصه‌سازی فایل‌های صوتی شد. این نرم‌افزار قادر است اطلاعات مهم فایل‌های گفتاری را پیدا کند و به صورت خلاصه شده در خروجی به کاربر تحویل دهد.

جعفری با تاکید بر اینکه طراحی این نرم‌افزار صرفه‌جویی در زمان و تسهیل دسترسی به نکات کلیدی فایل‌های گفتاری را به دنبال خواهد شد، خاطرنشان کرد: در طراحی این نرم افزار از روش یادگیری ماشین به نام روش «نیمه‌نظارتی» استفاده شده است؛ به این معنی که یکسری داده کم از قبل به ماشین ارائه می‌شود تا ماشین چگونگی خلاصه‌سازی را یاد بگیرد و ماشین با استفاده از مدل‌های ساخته شده می‌تواند فایل‌های بعدی را خلاصه‌سازی کند.

جعفری با بیان اینکه نرم‌افزار طراحی شده در مرحله تحقیقاتی قرار دارد، تاکید کرد: در این نرم‌افزار کاربران با وارد کردن فایل گفتاری و انتخاب درصد خلاصه‌سازی می‌توانند از فایل خلاصه‌سازی شده استفاده کنند.

جعفری اضافه کرد: در این نرم افزار خلاصه‌سازی گفتار بدون استفاده از سامانه بازشناسی گفتار ارائه شده است. به ‌این صورت که بخش‌های شاخص گفتار مستقیما از روی سیگنال گفتار شناسایی می‌شوند و خلاصه به صورت گفتاری در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

مجری طرح، با بیان اینکه در حال حاضر این نرم افزار برای خلاصه سازی فایل‌های گفتار رسمی مانند فایل‌های گفتاری اخبار رادیو و تلویزیون کاربرد دارد، یادآور شد: اضافه کردن قابلیت‌هایی مانند پشتیبانی از خلاصه‌سازی فایل‌های جلسات که چندین گوینده دارد، سخنرانی‌ها،‌ کلاس‌های درس،... از دیگر برنامه‌های پیش روی این نرم‌افزار هستند.

وی استفاده از این نرم‌افزار را در موتورهای جستجو مفید دانست و عنوان کرد: با پیشرفت این نرم افزار می‌توانیم فایل‌های گفتاری را با استفاده از کلمات کلیدی جستجو کنیم.

دو مقاله ترجمه شده در فروشگاه دیجی پروژه موجود می باشد برای مشاهد و دانلود بر روی لینک های زیر کلیک نمایید.

خلاصه کردن گفتار خبری با مرزهای شناخته شده ی مطالب

خلاصه سازی گفتار بدون ویژگی واژگان برای پخش اخبار ماندرین

۲۷
آذر

پیش ثبت نام  : ٧ آذر - ۱ بهمن ۱۳۹۴


بررسی فنی تیم ها : ۲ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۴

 

ثبت نام زود هنگام : ۱ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۴

 

ثبت نام با تاخیر :  ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰ فروردین ۱۳۹۵

 

حضور و آماده سازی تیم ها در محل مسابقات  :  ۱۶ - ۱٧ فروردین ۱۳۹۵

 

برگزاری مسابقات (بازدید آزاد برای عموم) :  ۱۸ - ۲۰ فروردین ۱۳۹۵

 

۲۶
آذر

برای عضویت در کانال تلگرام هوش مصنوعی میتوانید بر روی تصویر ذیل کلیک کنید


تلگرام هوش مصنوعی

@HomeAI

https://telegram.me/HomeAI


۲۴
آذر

تشخیص حالت چهره

مایکروسافت یک ابزار جدید رونمایی کرده که می‌تواند تصاویر را آنالیز کند و احساسات انسانی را تشخیص دهد. به عنوان مثال، تصور کنید که در یک سینما نشسته‌اید و دوربینی به سمت مخاطبان تنظیم شده و شما فیلم‌برداری می‌کند. Ryan Galgon، مدیر پروژه‌های تحقیقاتی مایکروسافت می‌گوید، دوربینی مجهز به این تکنولوژی می‌تواند به تهیه‌کنندگانِ فیلم نشان دهد که چه تعداد مردم در چه صحنه‌هایی از فیلم واکنش‌هایی مثل غمگینی و شگفت‌زدگی را از خود نشان می‌دهند.

صاحبان فروشگاه هم می‌توانند با استفاده از آن ببینند که مشتریان به محصولات و کالاهای خاص چه واکنشی نشان می‌دهند. سازندگان اپلیکیشن‌ها هم می‌توانند مجموعه‌ی تصاویر کاربر را مرور کنند و فقط تصاویر شاد را ذخیره‌ کنند. این موارد چند نمونه‌ از کاربردهای احتمالی این تکنولوژی است. مایکروسافت هم نمی‌داند که توسعه‌دهندگان دقیقا از این فناوری چه استفاده‌ای می‌کنند.

این تکنولوژی بخشی از یکی از پرو‌ژه‌های مایکروسافت به نام «پروژه‌ی آکسفورد» (Oxford Project) است. مایکروسافت نتیجه‌ی سال‌‌ها تجربه‌اش در یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی را در این ابزار پیشرفته و پیچیده به ثمر رسانده است. مایکروسافت در نظر دارد آن را به‌طور رایگان در اختیار عموم قرار دهد. Galgon می‌گوید: “همه‌ی توسعه‌دهنده‌‌ها نمی‌تواند به یک کارشناس متخصص یادگیری ماشینی تبدیل شوند. هدف‌ پروژه‌ی آکسفورد این است که این ابزار در اختیار همه‌ی توسعه‌دهندگان قرار بگیرد تا بتوانند با خلاقیت‌شان استفاده‌های مختلفی از آن ببرند.”

در فروشگاه دیجی پروژه میتوانید کدهای متلب مربوط به تشخیص حالت چهره با نرم افزار متلب مشاهده نمایید :

پروژه شماره ۴( استخراج ویژگی LBP برای تشخیص حالت چهره – پیاده سازی مقاله)


۲۴
آذر

مسابقات هوش مصنوعی امیرکبیر (مهما)

همواره یکی از روشهای مؤثر پیشبرد اهداف علمی، پژوهشی و آموزشی بهره بردن از مسابقات و رقابت های علمی است. هوش مصنوعی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در حوزه های مختلف از این دست رقابت ها بهره می‌برد که شاید معروفترین و بزرگترین آنها مسابقات جهانی روبوکاپ باشد.

دسته‌ای از این نوع رقابتها به این صورت است که یک مسئله باز (Open Problem) و شرایط اجرا و ارزیابی آن مطرح می‌شود و از متخصصین و دانشجویان خواسته می‌شود تا به ارائه راهکار برای حل آن بپردازند.

۲۴
آذر

Pattern recognition and machine learning

IEEE Transactions on Pattern Analysis and Machine Intelligence (IEEE, IF:4.90)

Pattern Recognition (Elsevier, IF: 3.17)

Journal of Machine Learning Research (MIT Press, IF:2.56)

Machine Learning (Springer, IF: 1.59)

Pattern Recognition Letters (Elsevier, IF:1.03)

Pattern Analysis and Applications (Springer, IF:0.74)

۲۴
آذر

شرکت هوش مصنوعی رایورز

معرفی شرکت

شرکت هوش مصنوعی رایورز در سال ۱۳۸۲ به منظور پاسخ گویی به نیازهای مهندسی جامعه ایرانی در زمینه نرم افزارهای هوش مصنوعی ، اتوماسیون اداری ، امنیتی و … تأسیس گردید.

۲۴
آذر
پردازش تصویر و بینائی ماشین
رضا صفابخش دانشگاه صنعتی امیرکبیر - دانشکده مهندسی کامپیوتر  
محمد رحمتی دانشگاه صنعتی امیرکبیر - دانشکده مهندسی کامپیوتر  
کریم فائز دانشگاه صنعتی امیرکبیر - دانشکده مهندسی برق  
احسان اله کبیر دانشگاه تربیت مدرس - دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر  
محمد حسن قاسمیان دانشگاه تربیت مدرس - دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر  
نصراله مقدم چرکری دانشگاه تربیت مدرس - دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر  
رضا آقائی زاده ظروفی دانشگاه تهران - دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر  
حمید سلطانیان زاده دانشگاه تهران - دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر  
حمید ابریشمی مقدم دانشگاه صنعتی خواجه نصیر - دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر  
شهره کسائی دانشگاه صنعتی شریف - دانشکده مهندسی کامپیوتر  
منصور جمزاد دانشگاه صنعتی شریف - دانشکده مهندسی کامپیوتر  
فرح ترکمنی آذر دانشگاه شهید بهشتی - دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر  
محمود فتحی دانشگاه علم و صنعت ایران - دانشکده مهندسی کامپیوتر  

 

۲۴
آذر

ISI چیست ؟

موسسه اطلاعات علمی ( Institute for Scientific Information )

بانک اطلاعات ISI مرکزی برای فهرست نمودن و پوشش دادن جامع مهمترین مجلات علمی منتشره در دنیا به منظور تبادل اطلاعات میان پژوهشگران مختلف می باشد. شمار مجلات ISI ثابت نیست. یک مجله ممکن است در یک زمان٬ از مجلات ISI محسوب شود٬ اما به دلیل کاهش بار علمی٬ بعدا از لیست مجلات ISI کنار گذاشته شود. در حال حاضر بیش از ۱۶۰۰۰ مجله٬ در لیست ISI قرار دارند. هر ساله ۲۰۰۰ مجله جدید مورد ارزیابی قرار می گیرد و حدود ده درصد آنها به لیست ISI اضافه می شوند.

۲۳
آذر

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار! 

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

هدف تیم دیجی پروژه کمک به دانش پژوهان برای درک بهتر بر مطالب و انجام پروژه می باشد. بنابراین در راستای این هدف برای هر یک از پروژه های قرار گرفته در این سایت، یک گزارش کامل از چگونگی انجام پروژه قرار می گیرد.

بنابرایت دانش پژوه عزیز لطفا از پروژه های این سایت جهت درک مطالب استفاده نمایید. مهم نیست پروژه ها را از کدام سایت ارائه میکنید مهم این است که فهمیدید چگونه انجام شده است.


ورود به دیجی پروژه