وبلاگ دیجی پروژه

پروژه و ترجمه های هوش مصنوعی

وبلاگ دیجی پروژه

پروژه و ترجمه های هوش مصنوعی

وبلاگ دیجی پروژه

دیجی پروژه را در کانال تلگرام دیجی پروژه دنبال نمایید
https://telegram.me/DigiProjects

آخرین نظرات

مسابقات هوش مصنوعی در ایران

سه شنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۴، ۰۹:۵۶ ب.ظ

مسابقات هوش مصنوعی امیرکبیر (مهما)

همواره یکی از روشهای مؤثر پیشبرد اهداف علمی، پژوهشی و آموزشی بهره بردن از مسابقات و رقابت های علمی است. هوش مصنوعی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در حوزه های مختلف از این دست رقابت ها بهره می‌برد که شاید معروفترین و بزرگترین آنها مسابقات جهانی روبوکاپ باشد.

دسته‌ای از این نوع رقابتها به این صورت است که یک مسئله باز (Open Problem) و شرایط اجرا و ارزیابی آن مطرح می‌شود و از متخصصین و دانشجویان خواسته می‌شود تا به ارائه راهکار برای حل آن بپردازند.

مسابقات هوش مصنوعی امیرکبیر (مهما) مجموعه‌ای از مسابقات سالانه مرتبط با حوزه هوش مصنوعی است که اولین دوره آن در هفت رشته مختلف در آبان ۱۳۹۱ در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار گردید. برخی از مهمترین اهداف این مسابقات عبارتند از:

  • ارتقاء دانش بومی در زمینه هوش مصنوعی
  • شناسایی و معرفی محصولات و شرکت‌های موفق داخلی مرتبط با هوش مصنوعی
  • فراهم ساختن بسترهای لازم برای عرضه ایده‌های جدید محققان و  کمک به تجاری‌سازی آنها
  • فراهم ساختن بسترهای لازم برای عرضه نیازهای سازمان‌ها، شرکتها و صنایع و ارائه راهکار توسط محققان
  • بحث و تبادل نظر میان دانشگاهیان، محققان و صنعتگران پیرامون زمینه‌های مستعد همکاری

در این مسابقات سعی شده است بیشتر به مسائلی پرداخته شود که تا حد ممکن نیازمندی‌های زیر را برآورده سازند:

  • مربوط به نیازهای داخلی کشور باشد.
  • امکان ارزیابی و مقایسه راه‌حل‌های پیشنهادی وجود داشته باشد.
  • مربوط به حوزه هوش مصنوعی بوده و یا از روش های هوشمند برای حل آن استفاده شده باشد.

به منظور تشویق بیشتر محققان به شرکت در مسابقات جوایز ارزنده ای نظیر هدایای نقدی، پذیرش بدون کنکور در مقاطع ارشد و دکتری در رشته های مرتبط و معرفی برگزیدگان به جشنواره جوان خوارزمی در نظر گرفته شده است.

مراحل شرکت در مسابقات به قرار زیر است:

مرحله اول (مراجعه متقاضی به وبسایت) : در این مرحله متقاضی می بایست در بازه زمانی اعلام شده جهث پیش ثبت نام و ثبت نام نهایی به پر کردن فرم های مربوط به ثبت نام اقدام نموده و اطلاعات اولیه خود را در بخش مربوط به لیگ موردنظر وارد نماید.

مرحله دوم (ارسال مستندات فنی) : پس از این مرحله تیم ها تا زمان اعلام شده ی مربوطه در قسمت تاریخ های مهم فرصت خواهند داشت تا اطلاعات و مستندات مرتبط با تیم خود، سابقه فعالیت، مسابقات و موفقیت های کسب شده تابحال را ارسال نمایند.

مرحله سوم : اعلان نتیجه بررسی های کمیته فنی به تیم های متقاضی که این پروسه پس از پایان زمان ارسال مستندات فنی مربوط به تیم ها صورت خواهد گرفت.

ورود به سایت مسابقات هوش مصنوعی امیرکبیر

******************************************************************************

مسابقات شریف کاپ

 

دوره دوم مسابقات رباتیک آزاد شریف، شریف کاپ، در تاریخ ۳ الی ۵ مهرماه سال جاری در دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد. دوره اول این مسابقات در تاریخ ۵ الی ۷ مهرماه سال گذشته توسط کانون علمی فرهنگی رسانا و با حمایت دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد. در این مسابقات سعی شده تا رویکردی متفاوت و کاربردمحور از رباتیک و مطابق با نیازهای روز علمی و صنعتی کشور، مدنظر قرار گیرد.

کانون علمی فرهنگی رسانا، انجمن علمی دانشجویی دانشکده برق دانشگاه صنعتی شریف است که در سال های گذشته با برگزاری همایش های ملی وبین المللی علمی با موضوعات مرتبط با رشته مهندسی برق در کنار برنامه های آموزشی متنوع در این زمینه، نقش خود را در توسعه علمی و صنعتی کشور به اثبات رسانده است. در سال گذشته، با توجه به ظرفیت های موجود در دانشگاه، این کانون تصمیم گرفت تا با برگزاری مسابقات رباتیک با نام شریف کاپ، مسیری متفاوت برای پیشبرد این منظور اتخاذ کند و همچنین سعی میکند که در سال جاری، دوره دوم این مسابقات را با کیفیتی به مراتب بهتر از دوره قبل، برگزار نماید.

ورود به سایت شریف کاپ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی